به گزارش خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی جامداد، همایش مبلغان منطقه سیستان با حضور آیتالله مصطفی محامی، نماینده ولیفقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در این نشست که با هدف تبیین نقش مبلغان در شرایط کنونی کشور و همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ترتیب یافت، محورهای کلیدی برای حفظ انسجام اجتماعی و ارتقای فعالیتهای تبلیغی مورد تأکید قرار گرفت.
وحدت؛ خط قرمز امنیت ملی
محامی با اشاره به برگزاری نشست نمایندگان ولیفقیه در قم و ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب، حفظ ارتباط متقابل میان مردم و مسئولان را محوریترین دستور کار دانست.
وی تصریح کرد: دشمن با ابزارهای مختلف به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه است تا بزرگترین سرمایه ملت یعنی وحدت و انسجام ملی را هدف قرار دهد، بنابراین، اجازه نخواهیم داد اختلافنظرهای احتمالی به ابزاری برای تضعیف وحدت تبدیل شود.
وی با توصیف حضور مردم در صحنههای مختلف به عنوان «معجزه الهی»، تأکید کرد که این حضور مردمی، پشتوانه اصلی تثبیت نظام است و باید در کنار شور حسینی، شعور انقلابی و اجتماعی نیز تقویت شود.
مسجد، محور تحول محلات
نماینده ولیفقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح «قرارگاه مسجد»، این مکان مقدس را فراتر از یک فضای عبادی، پایگاهی برای تأمین نیازهای معنوی، فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی مردم برشمرد.
وی افزود: مساجد باید محور فعالیتهای محلات باشند و ظرفیتهای مردمی نظیر بسیج و صندوقهای قرضالحسنه در این بستر ساماندهی شوند، امروز توصیه اکید رهبر معظم انقلاب، احیای جایگاه مساجد به عنوان کانونهای اصلی خدمترسانی است.
آمادگی علمی و بصیرت انقلابی مبلغان
در بخش دیگری از این نشست، بر ارتقای توانمندی امامان جماعت تأکید شد.
محامی با بیان اینکه مبلغان باید متناسب با نیاز مخاطبان به تولید محتوا بپردازند، اظهار داشت: با وجود ابزارهای نوین، دسترسی به منابع علمی آسانتر شده، بنابراین مبلغان باید با آمادگی علمی کامل در میدان حاضر شوند، همچنین، روحانیون باید ضمن مطالبهگری دلسوزانه و پرهیز از افراط و تفریط، از یأسآفرینی در جامعه جلوگیری کرده و روحیه امید و خودباوری را تقویت کنند.
تبلیغ، نه شغلی که رسالتی جهادی
نماینده ولیفقیه در سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به دغدغههای معیشتی مبلغان، طلبگی را نه یک حرفه یا شغل، بلکه مسیری جهادی و الهی توصیف کرد.
وی با تأکید بر ضرورت انتقال دقیق و مکتوب مشکلات مبلغان به مسئولان، خاطرنشان کرد: روحانیت از آغاز راه، خود را وقف خدمت به دین کرده، اگرچه مسئولان وظیفه دارند شرایط معیشتی را بهبود بخشند، اما رسالت تبلیغی نباید تحتتأثیر نگاههای اقتصادی قرار گیرد، ما با واقعبینی و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، علیرغم محدودیتها، باید برای تبیین معارف اسلامی از فرصت طلایی محرم و صفر نهایت بهره را ببریم.
شایان ذکر است در ابتدای این برنامه، جمعی از مبلغان به بیان دیدگاهها، مشکلات معیشتی و نیازهای مناطق تبلیغی پرداختند و بر ضرورت پشتیبانی فرهنگی از این مناطق تأکید کردند.
- نویسنده : پوریا جهان تیغی



















Wednesday, 24 June , 2026