به گزارش خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی جامداد، روحالله جهانتیغ صبح امروز شنبه در دیدار با مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان این نشست ضمن تأکید بر اهمیت استراتژیک این محور در توسعه مبادلات مرزی و رونق اقتصادی منطقه، اظهار کرد: با توجه به نقش این مسیر در تسهیل ترانزیت کالا و فعالسازی بازارچههای مرزی، تکمیل هرچه سریعتر باند دوم این جاده از مهمترین خواستههای مردم و فعالان حوزه حملونقل است که میتواند علاوه بر کاهش چشمگیر تصادفات، امنیت تردد را به میزان قابلتوجهی ارتقا دهد.
کاهش حوادث با اصلاح هندسی مسیرها
فرماندار زهک با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه ایمنی جادهها گفت: شناسایی و رفع نقاط حادثهخیز، اصلاح هندسی مسیرها و نصب علائم هشداردهنده در محورهای اصلی و فرعی شهرستان، نتایج مثبتی به همراه داشته و خوشبختانه منجر به کاهش حوادث رانندگی شده است.
وی همچنین از تداوم برنامهها برای بهبود روشنایی معابر خبر داد و افزود: اجرای این طرح در نقاط مختلف آغاز شده و بهبود روشنایی «بلوار کفتارگی» نیز بهصورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
تمرکز بر دسترسی آسان روستاییان به شبکه راههای اصلی
جهانتیغ در خصوص زیرساختهای روستایی تصریح کرد: اولویت ما احیای روکش آسفالت مسیرهای روستایی و ساخت جادههای اتصال کوتاه برای وصل کردن روستاها به شبکه اصلی راهها است.
وی اضافه کرد: این اقدامات هرچند در ابعاد کوچک انجام میشود، اما تأثیر بسزایی در بهبود دسترسی روستاییان به خدمات عمومی و تسهیل در عبور و مرور آنان خواهد داشت.
لزوم نوسازی ناوگان راهداری
فرماندار زهک در پایان با اشاره به گستردگی شبکه راههای شهرستان و حجم بالای مأموریتهای راهداری، خواستار تجهیز ناوگان تخصصی این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: بهرهگیری هدفمند از توان «اکیپ وحدت سیستان» متناسب با ظرفیتها و نیازهای واقعی هر شهرستان، نقش مؤثری در ارتقای کیفیت خدمات نگهداری از راهها و مدیریت شرایط اضطراری و بحرانی ایفا خواهد کرد.
- نویسنده : پوریا جهان تیغی



















Wednesday, 24 June , 2026