زاهدان_ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات تعمیر و بازگشایی دریچه سد بمپور خبر داد و گفت: این اقدام با هدف احیای شبکه آبیاری و بهبود تأمین آب کشاورزی در منطقه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی جامداد، محمدامین بارانی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قالب این عملیات، مرمت دریچه قطاعی و دریچه کشویی سد، بازسازی شبکه آبیاری شامل خاکبرداری بدنه و کف کانال‌ها، تعمیر جاده دسترسی و همچنین تعمیر و تجهیز تأسیسات برقی انجام خواهد شد.

وی افزود: بند انحرافی بمپور در سال ۱۳۵۴ به بهره‌برداری رسیده است، اما به دلیل بارش‌های فصلی و انباشت رسوبات ناشی از سیلاب در سال‌های گذشته، از مدار بهره‌برداری خارج شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: امید می‌رود با تأمین به‌موقع اعتبار مورد نیاز، در سال پیش رو شاهد جریان دوباره آب مطمئن در شبکه آبیاری شهرستان بمپور باشیم.

بارانی خاطرنشان کرد: شبکه آبیاری و زهکشی بمپور شامل ۲۲ کیلومتر شبکه اصلی و ۵۲ کیلومتر شبکه فرعی است و در فاصله پنج کیلومتری جاده ایرانشهر ـ بمپور قرار دارد؛ شبکه‌ای که آب مورد نیاز کشاورزی ۲۴ آبادی منطقه را تأمین می‌کند.

  • نویسنده : پوریا جهان تیغی