به گزارش خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی جامداد، منصور بیجار صبح امروز پنجشنبه در بازدید میدانی از بزرگترین پارک جنگلی جنوبشرق کشور در جنوب شهر زاهدان، اظهار کرد: این پارک در وسعتی بالغ بر ۱۲۰ هکتار و در دو مرحله ۷۰ و ۵۰ هکتاری احداث شده و هدف از اجرای آن، ایجاد فضایی مناسب برای تفرج شهروندان، افزایش سرانه فضای سبز و کمک به بهبود کیفیت هوا بوده است.
وی با اشاره به روند اجرای این طرح افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در این پارک کاشته شده که از این تعداد، ۲۳ هزار اصله در مرحله نخست و ۱۷ هزار اصله در مرحله دوم غرس شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان، مهمترین ویژگی این طرح را استفاده از سامانه هوشمند آبیاری و کوددهی زیرسطحی عنوان کرد و گفت: آب مورد نیاز این فضای سبز گسترده از طریق پساب تصفیهخانه فاضلاب زاهدان تأمین میشود؛ اقدامی مؤثر که در راستای مدیریت بهینه منابع آبی و رعایت اصول زیستمحیطی در اقلیم خشک و نیمهخشک استان انجام شده است.
بیجار با قدردانی از همکاری بیش از ۲۱ دستگاه اجرایی، از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و شهرداری زاهدان، این طرح را نمونهای موفق از وفاق نهادی و کار جمعی در مسیر توسعه پایدار شهری دانست و بر تسریع در تکمیل بخشهای بعدی و ارتقای امکانات رفاهی آن تأکید کرد.
در این بازدید، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار زاهدان و مدیران کل راه و شهرسازی، راهداری و حملونقل جادهای و جهاد کشاورزی استان نیز حضور داشتند.
شایان ذکر است برخی از درختان کاشتهشده در این پارک به بار نشستهاند.
- نویسنده : پوریا جهان تیغی



















Wednesday, 24 June , 2026