زاهدان_سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از صدور حکم نهایی برای پرونده قاچاق طلا در زاهدان خبر داد و اعلام کرد که متهمان این پرونده در مجموع به پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی جامداد به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: موضوع حمل ۶ کیلو و ۵۳۷ گرم و ۶۶۰ سوت شمش طلای آب‌شده که بدون انجام تشریفات قانونی گمرکی وارد کشور شده بود، در شعبه سوم ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زاهدان مورد رسیدگی قرار گرفت.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: با بررسی مستندات پرونده، تخلفات انتسابی محرز تشخیص داده شد و شعبه رسیدگی‌کننده متهم ردیف دوم (شخص حقوقی) را علاوه بر ضبط طلاهای مکشوفه، به ممنوعیت فعالیت به مدت یک سال و پرداخت ۶ هزار و ۳۹۴ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رایگانی در ادامه گفت: متهم ردیف سوم این پرونده نیز علاوه بر ضبط کالای قاچاق، به پرداخت یک هزار و ۶۵ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این گزارش، محموله طلای مذکور توسط مأموران هنگ مرزی میرجاوه و در حین بازرسی از یک دستگاه کامیون ترانزیتی کشف شده و گزارش آن برای سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

  • نویسنده : سادنا خیاطی