زاهدان_ معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، گفت: باند چهار نفره سارقان مسلح که با ایجاد رعب و وحشت، امنیت مسیر مواصلاتی نصرت‌آباد به زاهدان را برای تانکرهای حمل فرآورده‌های انرژی ناامن کرده بودند، با عملیات ویژه و شبانه‌روزی پلیس و دستگاه قضایی استان سیستان و بلوچستان منهدم شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی جامداد، بهرام زمانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه که موجی از نگرانی را میان رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل ایجاد کرده و نظم عمومی و امنیت روانی جامعه را مختل ساخته بود، موضوع به صورت ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دادستانی و ضابطان قضایی قرار گرفت.

وی افزود: با صدور دستورات قضایی قاطع و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد دقیق میدانی، نیروهای فرماندهی انتظامی استان در یک عملیات غافلگیرانه و هدفمند، موفق به شناسایی مخفیگاه و دستگیری چهار عضو اصلی این باند شدند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضا در برخورد با مخلان امنیت عمومی هیچ‌گونه مماشاتی نخواهد داشت، تصریح کرد: متهمان هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات برای شناسایی سایر ابعاد احتمالی این پرونده و کشف دیگر جرایم ارتکابی آن‌ها همچنان ادامه دارد.

این مقام قضایی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت مسیرهای مواصلاتی استان خط قرمز دستگاه قضایی است و با هرگونه اقدام مجرمانه‌ای که موجب اخلال در چرخه حمل‌ونقل و انرژی کشور شود، قاطعانه برخورد خواهد شد.

  • نویسنده : پوریا جهان تیغی